Week 7
Een mogelijke opbouw van lessen
(altijd mogelijk aan te passen aan je groep)
-
- Veel aandacht aan balans, stabiliteit
- Vanuit balans naar ritme, remmen
- Vanuit balans en ritme naar timing(vanaf 7-8)
- Vanuit balans en ritme naar timing naar houding
- Vanuit houding naar ritme
- Vanuit ritme naar balans en houding(5-6) en vanuit ritme naar balans/stabiliteit bocht (7-8 en verder).
- Frequentie en ritme(5-6) en vanuit frequentie en ritme naar balans/stabiliteit bocht (7-8 en verder).
Les 7 De volgende opdrachten kun je terug laten komen uit de les van vorige week. Voeg daaromheen opdrachten toe die wisselen met de frequentie van de bewegingen.
Week 7 | 5-6 | Frequentie en ritme | |
Tijd | opdracht | variatie | oefenvorm |
|
|
||
3 |
Om de pionnenbaan steeds 5 keer per opdracht.
|
|
Om een klein pionnenbaantje.
|
|
|||
|
|
||
6 | Eventueel een grote ronde met steeds korte stukjes schaatsen. tot de hele groep weer bij elkaar is. |
|
|
|
|||
|
|||
Op tijd terug naar de ouders en daar kletsen/informatie geven |
Week 7 | 7-8 | Vanuit frequentie en ritme naar balans/stabiliteit bocht | |
Tijd | opdracht | variatie | oefenvorm |
|
|||
|
|
|
|
3
Herhaal |
Rondje om de pionnenbaan 5x.
Bij begin en einde pionnenbaan remmen, zijwaarts overstappen en weer zo snel/hard mogelijk wegschaatsen. |
|
Om een grote pionnenbaan.
|
|
|||
Korte pauze. | Namen weer herhalen, leer de kinderen kennen. | Liefst even van het ijs. | |
5 |
Op de plaats in ritme overstappen oefenen.
Links-rechts-onderdoor-overheen. Steeds in hetzelfde doorgaande ritme zonder haperingen. |
|
Op een afgesloten stukje ijs. |
6 | Rondje 5x om de pionnenbaan met overstappen linksom en rechtsom. |
Steeds 5x rondje
|
Om een lange pionnenbaan.
|
|
|||
|
|||
Op tijd terug naar de ouders en daar kletsen/informatie geven |
Week 7 | 9-11 | Vanuit frequentie en ritme naar balans/stabiliteit bocht | |
Tijd | opdracht | variatie | oefenvorm |
|
|||
|
|
|
|
3 |
Op een rijtje aan de kant v/d baan in ritme overstappen oefenen.
Links-rechts-onderdoor-overheen. Steeds in hetzelfde doorgaande ritme zonder haperingen. |
|
|
4 | Eventueel een grote ronde met steeds korte stukjes schaatsen. tot de hele groep weer bij elkaar is. |
|
Laat weten(wijs aan) tot waar er geschaatst wordt en zorg steeds dat jij daar als eerste bent.
Let vooral op de minder goede schaatsers
|
Korte pauze. | Namen weer herhalen, leer de kinderen kennen. | ||
|
|||
|
|
||
|
|||
Op tijd terug naar de ouders en daar kletsen/informatie geven |
Week 7 | 12+ | ||
Tijd | opdracht | variatie | oefenvorm |
1
Na indelen |
Kies opdrachten uit 9-11 die passen bij je groep en wissel dat af met opdrachten uit de lessen voor de volwassenen. |