vindt plaats in een lerende omgeving

HET AANLEREN, het oefenen,iets leren,doorontwikkelen VAN DE SCHAATSBEWEGING, een vaardigheid, die je je hele leven kunt doen (life-time skill), vrij kunnen bewegen, MET EEN GEZONDE DOSIS INSPANNING, met het gevoel dat je hebt gesport, op een gezondheid manier, waar je je lekker bij voelt, met een bijdrage dan fitheid EN OP EEN GEZELLIGE MANIER, in een goede relatie met de instructeur, en de groep, inclusief, gezelligheid, sociaal, samen.

Ook gaan we geregeld met cursisten in gesprek over wat zij een goede schaatsles vinden. Zij vinden een les goed als de cursist leert wat de instructeur beoogt. Het leerproces is een interactie. Dit zijn misschien wel vage termen maar wat betekenen ze nu inhoudelijk.

DE INSTRUCTEUR NEEMT DE TIJD, benaderd cursisten individueel, en richt zich niet alleen op het aanleren van de schaatsbeweging, EN DANKZIJ EEN BETER OVERZICHT, de gehele schaatsbeweging (zelfs de gehele persoon) als uitgangspunt te nemen, EN DE MOGELIJKHEID OM EEN ANDERE INVALSHOEK TE KIEZEN, iets benadrukken op een andere manier BIEDT ZIJ/HIJ EEN OPLOSSING AAN, een andere invalshoek of intentie waardoor de cursist zelf op zoek kan gaan naar een oplossing DIE DEZE OOK IN DE PRAKTIJK, je eigen maken door te oefenen, te begrijpen en te voelen WEET TE BRENGEN EN DAARDOOR PLEZIER HOUDT IN HET LEERPROCES een geleidelijk aanleren van een vaardigheid.

met de juiste opdracht vormen

met oog voor veiligheid