Organogram_test

Brede benadering
Een brede benadering in de schaatslessen. Dat betekent aandacht voor fysieke aspecten, techniek en materiaal, maar ook voor sociale en mentale aspecten.
Iedereen serieus nemen in het leerproces
Een kind van 5, een recreant van 71, een tiener van 16, een student van 21, een professional of recreant; wij willen iedereen serieus nemen in zijn of haar leerproces.
Schaatsen als totaalbeweging
De schaatstechniek is onder te verdelen in verschillende kleinere onderdelen. Onderdelen kunnen worden uitgelicht, en apart van elkaar geoefend worden, maar altijd met als doel: schaatsen als totaalbeweging.
Een aap, ijsbeer, pinguïn of een muis nadoen?
Met leren schaatsen kan dat net zo belangrijk zijn als zeggen dat je diep moet zitten. Kruipen in de huid van de leeftijd van de kinderen in de groep. De focus verleggen van het koude ijs naar een prachtig sprookje waarin alles kan, allemaal voor een leuke les waarin je beter leert schaatsen.
Continue ontwikkeling
Mee in de ontwikkelingen op gebieden van fysiek, materiaal en techniek, zo houden wij onze visie actueel. Daarom ook geen standaard lessen.
Stiekem beter worden
De bocht oefenen om beter te worden op het rechte stuk.
"Als je Pietje beter wil laten schaatsen, moet je Pietje beter leren kennen"
Iemand beter laten schaatsen door verschillende kanten te bekijken. Is iemand bang of juist gek op snelheid? Deze dingen zijn belangrijk in het leerproces. Hiervoor is een connectie tussen instructeur en cursist belangrijk.
Geen protocollen en standaardlessen
Iedereen leert anders en daarom kiezen wij niet voor één route. De connectie tussen instructeur en cursist is daarin leidend.
Brede benadering Iedereen serieus nemen in het leerproces Schaatsen als totaalbeweging Een aap, ijsbeer, pinguïn of een muis nadoen? Continue ontwikkeling Stiekem beter worden "Als je Pietje beter wil laten schaatsen, moet je Pietje beter leren kennen" Geen protocollen en standaardlessen