week 8

Een mogelijke opbouw van lessen

 

(altijd mogelijk aan te passen aan je groep)

  1. Veel aandacht aan balans, stabiliteit
  2. Vanuit balans naar ritme, remmen
  3. Vanuit balans en ritme naar timing(vanaf 7-8)
  4. Vanuit balans en ritme naar timing naar houding
  5. Vanuit houding naar ritme
  6. Vanuit ritme naar balans en houding(5-6) en vanuit ritme naar balans/stabiliteit bocht (7-8 en verder).
  7. Frequentie en ritme(5-6) en vanuit frequentie en ritme naar balans/stabiliteit bocht (7-8 en verder).
  8. Vanuit ritme naar houding en balans

 

Les 8

5-6 Vanuit ritme naar houding en balans

Basis van deze les is ritme combineren met houding en balans. Daarom veel in een rondje rijden met 1-2, 1-2 en glij op je hurken door. En 1-2, 1-2 en laat je voeten elkaar kussen enz.

Laat het ergens onderdoor schaatsen weer terugkeren.

Kijk bij de opdrachten of je iets kunt combineren van ritme, houding en balans.

Opdrachten 5-6 jarigen

7-8 Vanuit ritme naar houding en balans ook bocht.

Basis van deze les is ritme combineren met houding en balans. Daarom veel in een rondje rijden met 1-en-2, 1-en-2 en glij op je hurken door. En 1-en-2, 1-en-2 en laat je voeten elkaar kussen enz.

Gebruik ook startvormen waarbij in een lange pionnenbaan er begonnen wordt met wegstarten(ritme 1-2, 1-2) en het vervolg in een 1-en-2  ritme verdergaat.
Voor bochten geldt altijd een kort 1-2 ritme.

Kijk bij de opdrachten of je iets kunt combineren van ritme, houding en balans.

Opdrachten 7-8 jarigen

9-11 Vanuit ritme naar houding en balans ook bocht.

Basis van deze les is ritme combineren met houding en balans. Daarom veel in een rondje rijden met 1-en-2, 1-en-2 en glij op je hurken door. En 1-en-2, 1-en-2 en laat je voeten elkaar kussen enz.

Gebruik ook startvormen waarbij in een lange pionnenbaan er begonnen wordt met wegstarten(ritme 1-2, 1-2) en het vervolg in een 1-en-2  ritme verdergaat.
Voor bochten geldt altijd een kort 1-2 ritme. Je kunt dit combineren door weg te starten met 2x overstappen en dan weg schaatsen(moeilijk).

Kijk bij de opdrachten of je iets kunt combineren van ritme, houding en balans.

Opdrachten 9-11 jarigen

12+ Vanuit ritme naar houding en balans ook bocht.

Opdrachten 12+